15 Ocak 2008 Salı

İnteraktif, "Etkileşimli Eğitim"

“Pozitif Eğitim”in bir diğer önemli farkı: -İnteraktif-, yani “Etkileşimli Eğitim”dir.Daha önce, sizlere biraz olsun yol gösterebilmek ve sıkça gelen sorulara yanıt verebilmek amacıyla, bazen yurtdışındaki sitemize gelen sorulardan da alıntı yaparak burada sizlere ileteceğimizi duyurmuştuk. Şimdi bunlardan birini daha sizinle paylaşmak istiyoruz. ----------o----------o----------o----------o----------o----------Merhaba Sn.Arahovitis, Benim yaklaşık 6 aylık bir safkan Alman Pointer Kurzhaar cinsi köpeğim var, onu bir pet olarak yetiştiriyorum, avcılıkta kullanmak amacıyla almadım. Oldukça hevesli, öğrenmeye açık bir köpek, hemen hemen her şeyi yiyor. Henüz ev içi yaşamla ilgili özel bir eğitim almadı, bu yüzden şu an için en büyük sorunumuz çağrıldığı zaman duymuyor gibi davranması ve biraz fazla havlaması. Sanırım bu sorun eğitim ile hallolabilecek bir şey... O yüzden sizden bana nasıl bir eğitim verdiğinizle ilgili biraz daha bilgi vermenizi rica ediyorum, yani bu eğitimi hangi yaşta veriyorsunuz, köpeği belli bir süre orada mı tutuyorsunuz yoksa biz birlikte eğitim yaptığınız yere yani “okula”mı geliyoruz, bu eğitim ne kadar sürüyor, maliyeti nedir gibi soruların cevaplarını sizden rica ediyorumYanıtınız için şimdiden teşekkür ediyor ve iyi çalışmalar diliyorumEllen van der Schouw----------o----------o----------o----------Günaydın Sn. Ellen van der Schouw, Sorunuza baktığım zaman, eğitimle yavru köpeğinizin davranışlarını istediğiniz şekle sokabileceğimiz konusunda doğru bir tahminde bulunduğunuzu görüyorum. Bizim arzu edilen neticeye ulaşma konusunda en önemli “silahımız”, bilgi, sabır, sevgi ve köpeğimizin davranışlarını değiştirebilmek için önce kendi davranış şeklimizi kontrol altına alabilmek konusunda harcayacağımız çabadır. Tabii ki yine de sonucu garanti etmek imkansızdır. Ama size yaptığımız işin kalitesi, eğitime ( tabii ki “pozitif eğitim”den bahsediyorum ) bilimsel ve insancıl yaklaşımımız ve mümkün olan en iyi neticeyi elde etme konusunda size elimizden gelen yardımın en iyisini yapma isteğimiz ve çabamız konusunda garanti verebiliriz. Başarının elde edilmesi pek çok faktöre bağlıdır, bunlardan bazılarını yerine getirmek son derece kolay olduğu halde, bazıları maalesef değişmesi çok zor olan ya da bizim dışımızda gelişen koşullardır (buna verebileceğimiz en iyi örneklerden biri, özellikle büyük şehirlerde köpeklerin sahip oldukları enerji fazlasını kullanabilecekleri müsait alanların, açıklık yerlerin ve geniş parkların azlığıdır).

Bizler “Pozitif Eğitimciler” olarak, köpek sahiplerinin yavru köpekleri/köpekleri ile en etkin biçimde ve hem köpeğin, hem de sahibinin hoşuna gidecek, onlara rahatsızlık vermeyecek yöntemlerle iletişim kurabilecek beceriler edinmelerini sağlamamız gerektiğine inanıyoruz. Bu yüzden de öncelikli hedefimiz, aile bireylerini kendi köpeklerini kendileri eğitebilecek seviyeye getirmek, onlara bu eğitimi vermek - tabi ki bu eğitimi yalnız başlarına değil, bizim rehberliğimizde gerçekleştiriyorlar. Biz insanların öğrenmesindeki en etkin yöntemin, öğrenilen şeyi birebir uygulamak olduğuna inanıyoruz ve o yüzden de köpek sahiplerinin eğitim sürecine aktif katılımlarının şart olduğunu düşünüyoruz. Çünkü eğer köpek sahibinin bizden destek istemesinin esas sebebine inecek olursanız, bunun tek nedeninin eğitimi verebilmek için ihtiyacı olan bilgi ve uzmanlık eksikliği olduğunu göreceksiniz. Eğitimini tamamen sizin üstleneceğiniz, kendiniz yetiştireceğiniz bir yavru köpek sahibi olmak istiyorsanız, onu evinize ilk getirdiğinizde takriben 8-9 haftalık olmasını tercih edebilirsiniz. Köpekler öğrenmeye çok erken başlayabilirler. O yüzden de köpeği eve geldiği ilk günden itibaren eğitmeye başlamak en doğrusudur. Böylece “istenmeyen davranışların engellenmesini” ve “istenen davranışların kuvvetlendirilmesini” desteklemiş oluruz. Ama bu kesinlikle daha yaşlı köpeklere eğitim verilemeyeceği ya da verilmemesi gerektiği anlamına gelmez, bizimle aynı evi paylaşıp, ailemizin bir bireyi olacak köpeğimizin yaşı ne olursa olsun daha iyi koşullarda ve bulunduğumuz şehir ortamında yaşamasını sağlamamız gerekir. Bu destek bütün köpeklerin hakkıdır ve bu desteği sağlamak da sahibinin sorumluluğu ve görevidir. Bizim eğitimimiz 12 “ziyaret”ten oluşuyor (buna ek olarak “temel itaat eğitimi”nin tamamlanmasının ardından 3 kez de “bonus ziyaret”imiz var), bu da köpek sahibi ile yaklaşık 3-4 aylık bir işbirliği demek. Bu eğitim hizmeti için aldığımız ücreti ve diğer alternatif hizmet önerilerimizi, sizi ve köpeğinizi daha yakından tanıyacağımız öngörüşmede size daha detaylı olarak aktaracağız. Siz eğitim için herhangi biryere gelmiyorsunuz, ya da köpeğinizi belli bir süre biryerde bırakmıyorsunuz, biz sizin köpeğinizle birlikte yaşadığınız mekana gelip, eğitimi orada veriyoruz. Eğer eğitimcimizin yaşadığınız yere ulaşmak için çok fazla mesafe katetmesi gerekirse, bunun için de baştan konuşarak mesafeye bağlı bir ekstra ücret talep edilmesi söz konusu olabilir. Bize danıştığınız için teşekkür ediyor ve birlikte alacağınız bu eğitimin hem köpeğinizin hem de sizin hayatınızı daha da güzelleştirmesini diliyoruz. En içten sevgi ve saygılarımızla,Yiannis ArahovitisProfessional Dog TrainerMember of APDT #5703----------o----------o----------o----------o----------o----------“Pozitif Eğitim”i diğer eğitim yöntemlerinden ayıran en önemli farklardan biri kesinlikle cezaya yer olmayan bir yöntem olması ise, ikincisi de köpek sahibinin eğitime %100 aktif katılımıdır. Zaten bu yüzden, pozitif eğitimin başarıya ulaşabilmesi için köpek sahibinin bu eğitimin faydasına inanması ve öğrenip uygulamaya kararlı, istekli olması gerekmektedir. Aksi takdirde “sadece köpeğin eğitilmesi” istenen sonuçlara ulaşmak için yeterli olmayacaktır. Eğitim bir bütündür ve iyi bir netice için –ister insan, ister köpek olsun- hayatı birlikte paylaşacak tüm bireylerin onlara daha uyumlu, daha huzurlu bir yaşama ortamı sağlayacak yöntemleri birlikte öğrenip uygulamaları gerekmektedir. Yalnızca köpeğinizin “eğitilmesi” ama sizin ondaki bu yeni “bilgi ve becerileri” nasıl kullanacağınızı bilmemeniz, tıpkı bilgisayar kullanmayı bilmeyen birinin teknolojinin son harikası bir bilgisayarın başına oturması gibi olacaktır: yani o “bilgi ve beceri” kullanılmadıkça öylece atıl duracak ve zamanla körelip unutulacaktır. O yüzden, köpeğinizle beraberliğinizden maksimum keyif alabilmek ve onun “dilinden anlayabilmek” için, size onun eğitiminde aktif rol almanızı öneriyoruz.

Hiç yorum yok: